فیسبوک رایگان است و همواره رایگان باقی خواهد ماند. این شعار تبلیغاتی متعلق به فیسبوک است که حدود 11 سال بر آن ثابت قدم و پایدار ماند. اما در نهایت امر این ابر شبکه ی اجتماعی که هنوز پرچم دار شبکه های اجتماعی در دنیاست آن را عوض کرده و حرف دیگری می زند.
7 اوت امسال شعار دیگری تحت عنوان فیسبوک سریع و آسان است در صفحه ی اول این سایت قرار گرفت و نظر بییندگان و کاربران سایت را به خود جلب کرد.
این پیغام شائبه ی این را به وجود آورد که فیسبوک دیگر یک رسانه ی اجتماعی رایگان نخواهد بود.
مارک بارتولمو، استاد قانون سایبری و مالکیت معنوی در دانشگاه بوفالوی آمریکا میگوید این تصمیم احتمالا به دلیل «احساسات عمومی» گرفته شده است. آقای بارتولمو به روزنامه یواسای تودی میگوید مردم دیگر فیسبوک را رایگان به حساب نمیآورند.او گفت حالا همه ی مردم تشخیص میدهند که فیسبوک دیگر یک محصول عمومی نیست بلکه «شما را تعقیب و تبلیغات را به شما حمیل می کند. در کمتر از یک ماه پیش فیسبوک به دلیل تخطی از قوانین تجاری ۵ میلیارد دلار جریمه شد.
دلیل تاکید بر رایگان بودن فیسبوک در شعارهای تبلیغاتی پیشین این شرکت شایعه غلطی بود که در سال ۲۰۰۹ زبان به زبان پخش شد و به کاربران میگفت در صورتی که پیغام مشخصی را روی دیوار شخصیشان ارسال نکنند باید هزینه اشتراک بدهند.
- ۹۸/۰۸/۱۵